
Når strategi laves til opgaver
Udnyt din virksomheds potentiale med MOTIV-huset™
Effekten ved en strategi opnås først når konkrete opgaver og aktiviteter bliver udført. Derfor fokuserer MOTIV-huset™ altid på at skabe et overblik, for dernæst at løse opgaverne - helt konkret og ét skridt af gangen.
Værktøjskassen består af
-
En struktur til overblik
-
Værktøj til opgaveløsning

De 3 hurtige i
MOTIV-huset™
01
Etablering af retning og helt konkrete mål
02
Kategorisering af kunder og prioritering af indsatser
03
Identificering af projekter, som skal sikre succes
I lærer at udvikle og køre en effektiv og målrettet plan til at nå forretningsmål og ikke mindst et tydeligt fokus på at få initiativer implementeret.
Når virksomheden har opnået struktur på strategien, kan I selv frit køre processen videre med adgang til +14 værktøjer. De vil guide hele virksomheden gennem en række øvelser og diskussioner for at udnytte styrker, muligheder og potentialet for udvikling.

Med de +14 redskaber, kan I drifte og udvikle potentialet.
Få systematisk struktur til udvikling gennem de fire primære områder Marked, Operative processer, Team og IT, med praktiske og operationelle metoder - Ét skridt ad gangen.













VISION
KOMPETENCER



Eksempel på værktøj - Vision intro
Ét af de 14 værktøjer vi arbejder med er Vision.
Sæt effektivt kursen for hvor virksomheden bevæger sig hen. Det er utrolig vigtigt for at motivere medarbejdere og prioritere opgaver.

Vision er bare flotte ord til væggen.
Right??
Jo, men nej. Det er ofte det der sker. I små som store virksomheder.
Vores pointe er at lave det så simpelt at det rent faktisk bruges i hverdagen. Hverken mere eller mindre.

Læs mere om MOTIV-huset™
Et simpelt koncept som danner rammen om praktiske redskaber.


Vi hjælper til enhver tid med at besvare de spørgsmål som I måtte ligge inde med
+45 60 72 10 62
kontakt@motivhuset.dk
-
Taget: VISIONI toppen af MOTIV-huset findes Vision for strategien. Den symboliserer virksomhedens retning de kommende 1-3 år. Den er forhøjet så alle kan se den og den skal være ensartet og gøre huset vandtæt. Jo mere en virksomhed vækster, jo vigtigere er det at få Visionen på plads: Altså retningen på hvor båden sejler hen. Ikke for ejerens skyld, men for alle omkring. Den enkle Vision består af en erklæring og understøttes af håndgribelige Resultat-mål. Mange prioriteringer er lettere at beslutte, når dette er skrevet ned og kommunikeret. Essens: At synliggøre hvad ejeren egentlig vil og hvad retning virksomheden bevæger sig i. Så alle kan følge med.
-
Væg 1: MARKEDVil du have flere at de "rigtige kunder"? Dette område guider virksomheden til at forstå de forskellige typer af kunder og i sidste ende vise hvordan man differentierer de løsninger der tilbydes. Målet er at vide hvem de ideelle kunder er og hvad der gør dem forskellige. På den måde rammer man kunderne endnu bedre og endnu lettere. Dette er gode og simple værktøjer der er lette at forstå på en visuel måde. Både salgsteamet og produktionen vil få gavn af dette. Essens: At forberede et bedre salg og fokuseret markedsføring.
-
Væg 2: OPERATIVE PROCESSERDenne sektion handler om at tænke skalérbarhed ind i de interne processer. I skal minimere misforståelser (og derved spildtid og frustrationer) i en virksomhed i udvikling. Ved at kende til nogle enkelte metoder, kan ejeren og ledelsen lettere uddelegere opgaver med ro i maven. Det giver alle mulighed for at tage sig af de vigtigste elementer uden at bruge mange timer på at få overblikket. Det er vigtigt at finde den rette balance. Essens: At etablere gode processer, fx til uddelegering af ansvar.
-
Væg 3: TEAMGå i gang med denne sektion når I ønsker fokus på det interne samarbejde. Hvordan får man en ny medarbejder introduceret bedst og hurtigst muligt? Der er meget forskning der peger på vigtigheden af dette, og hvordan små virksomheder ofte overser de fordele det medfører at have en god plan. Dertil er der nogle elementer som succes-fejring og medarbejder-opfølgning som også kan hjælpe dit team til at gøre det endnu bedre, og endnu mere sjovt. Essens: At skabe engagerede medarbejdere som hjælper virksomheden videre.
-
Væg 4: ITEr I ved at miste overblikket men vil gerne udvikle jeres IT systemer? For at skabe sammenhæng i virksomheden, vil IT strategien være afgørende for korrekt implementering af nye systemer. Der vil være muligheder for synergier på tværs af software. Der skabes et overblik som man kan prioritere ud fra og dernæst undersøge og beslutte hvad der er aktuelt. Alle IT-systemer evalueres i forhold til en samlet IT-strategi. Passer de ind i virksomhedens skalerbarhedsplaner? Essens: At kickstarte en digitalisering via et godt overblik.
-
Fundament: BYGGEKLODSERDet handler om hvordan man får et system som MOTIV-huset til at fungere i praksis. Hvad sker der når dagene går, og husker vi at følge op? Det kræver at man husker alle 3 byggeklodser. Jo mere virksomheden vækster, jo mere overblik kræver det at holde snuden i sporet. Men det må ikke dræne bundlinjen. I samarbejde med en effektiv eksekvering, skal analytiske kompetencer sørge for at man følger op og justerer til. Det skal være jordnært og holdes praktisk. Formår man det, så vil det ses positivt på både top- og bundlinje. MOTIV-huset bygger på en model, hvor det ikke nødvendigvis er ejeren som skal følge op. Men blot holde overblikket og stadig være primær beslutningstager. Essens: At sikre strategien bliver fulgt op, også i en travl hverdag.
