Få et smugkig allerede nu!
I bogen kan både virksomheder og højtuddannede blive skarpere på, hvordan de skaber værdi for hinanden.
Du kan læse et uddrag af bogen her. Helt gratis.
Første gang er altid svær. Det gælder både, når man skal lære at cykle, når man skal arbejde sammen med nye faggrupper – og når man skal åbne en østers.
Det, der ofte får knækket koden til, at det nye bliver tilgængeligt, er forståelse for opgaven, gode konkrete værktøjer – og dernæst en masse øvelse. Præmien for at gå til det nye med mod og nysgerrighed er naturligvis en ny måde at arbejde sammen på og en ny måde at se muligheder for den gode vækst.
Mød forfatterne
Iværksætter og erhvervsmand med fødderne godt plantet i de danske virksomheder. Som grundlægger af MOTIV-huset er han også foredragsholder og underviser. Peter har fokus på at kombinere uddannelse med en praktisk tilgang. Det er bevist ved at have arbejdshandskerne på i flere startsups, samt en flot track record i SMV-segmentet.
Peter Gloggengiehser
MOTIV-huset
SMV-specialist og har 21 års erfaring med match mellem akademikere og virksomheder. Hun underviser, holder oplæg og rådgiver omkring strategisk rekruttering, faglig substitution og genplacering. Hun er også én af hovedkræfterne bag den na- tionale indsats Akademikerkam- pagnen og står bag flere værker, som sætter spot på matchet mellem højtuddannet arbejds- kraft og private virksomheder.
Kristina Falkvist
Akademikerne
Cand.polit. med speciale i ar- bejdsmarkedsteori og beskæf- tigelse. Udvikler strategier, der mindsker ubalancer på arbejds- markedet - bl.a. ved at ska- be det gode match mellem SMV ’er og højtuddannede via substitution. Hendes arbejde har dannet skole for beskæf- tigelsesindsatsen overfor højt- uddannede på flere niveauer. Herunder udvikling af rekrutte- ringsservicen Cand.Match, Aka- demikerkampagnen og Faglig Substitution.
Louise Bruun Rosenbaum
Akademikerne